שנה ד + טפסים להורדה

שנה ד' בביה"ס לרפואה וטרינריה ע"ש קורט

כללי

השנה הרביעית בביה"ס לרפואה וטרינרית הנה שנה מלאה בת 12 חודשים, המוקדשת כולה ללימוד מעשי של המקצוע על כל היבטיו. שנה זו מורכבת מסבבים (בלוקים) בני שבועיים כל אחד. במהלך השנה ניתנת ההזדמנות לכל סטודנט להתנסות בעבודה קלינית וטרינרית בכל אחד מענפי המקצוע. בחלק מהתחומים ירכוש הסטודנט מיומנויות אשר יאפשרו לו, בתום לימודיו, לתפקד כרופא וטרינר עצמאי. רכישת מיומנויות קליניות במגוון של תחומים היא משימה מורכבת אשר לשם השלמתה הורכבה תכנית הלימודים שתפורט לעיל.

במסגרת השנה על כל סטודנט להשתתף ב – 26 סבבים קליניים. במהלך השנה יש שני סבבים של חופש.

סדר הסבבים יקבע לפני תחילת השנה על ידי ועדת בלוקים שנבחרת ע"י ומקרב הסטודנטים.

מרבית הסבבים הקליניים מתקיימים בבית החולים להוראה של האוניברסיטה העברית בקמפוס בית דגן, אשר פועל כל ימות השנה, 24 שעות ביממה, ומקבל מקרים מוזמנים ומקרי חירום של חיות מחמד קטנות, סוסים וחיות אקזוטיות. מעבר לכך יתבצעו סבבים כחלק מההכשרה ברפואת חיות משק, רפואת עופות, רפואת חזירים, רפואה רגולטורית ובריאות ציבור אשר מתקיים מחוץ לקמפוס בבית דגן. כל סבב כזה, חיצוני או פנימי, הינו קורס רשום באוניברסיטה העברית, יש לו מספר קורס ויינתנו עליו ציון והערכה בסופו.

על מנת להשלים את השנה על הסטודנט לקבל ציון עובר בכל אחד מהסבבים.

נהלים ייחודיים וכללי התנהגות בבית החולים להוראה ובכל אחד מהסבבים ינתנו בהמשך כחלק מהסילבוס של הקורס – סבב.

רישום ללימודי שנה ד'

על כל סטודנט להירשם לשנה ד' באתר http://rishum-net.huji.ac.il עד תחילת הלימודים.

סטודנט שלא יהיה רשום לשנה ד' ו/או לא ישלם שכר לימוד לא יורשה להשתתף בסבבים ולגשת למבחנים המסכמים בסוף השנה. 

הרכב הסבבים (בלוקים)

הסבבים הקליניים מהם מורכבת תכנית הלימודים בשנה ד' בנויים מסבבי ליבה (בלוקי חובה- 17.5 בלוקים) וסבבי בחירה. חלק מסבבי הבחירה יהיו מתוך רשימה מוגבלת, וחלק יהיו בחירה חופשית כפי שיפורט בהמשך.

בנוסף לבלוקי החובה (טבלה 1), על הסטודנט לבחור סבב אחד מתוך רשימת בחירת חובה (טבלה 2-רפואת חיות קטנות, כירורגיה של חיות קטנות, רפואת חירום, רפואה וכירורגיה של סוסים, רפואת חיות משק), שני סבבים מרשימת בחירה משנית אשר כוללת את כל הסבבים הקיימים בבית החולים להוראה (מלבד רדיולוגיה) וסבב חיות משק אמבולטורי (טבלאות 1 ו-2), סבב אחד של בחירה משנית מורחבת הכוללת בלוק מרפאה פרטית או בלוק חו"ל בנוסף לרשימת הבחירה המשנית,  ושניים וחצי סבבים של בחירה חופשית – מתוך רשימה הסבבים שמופיעה בטבלאות 1, 2 ו–3. כל סבב אשר נבחר במסגרת הבחירה חופשית ומתבצע מחוץ לכותלי בית החולים חייב אישור על ידי יו"ר שנה ד' (ד"ר מיכל מזעקי טובי) לפחות חודש לפני תחילת הסבב (טפסים מתאימים לאישור הסבב ניתן למצוא באתר בית הספר). סבבי בחירה חופשית שאינם מופיעים בטבלאות, כולל נסיעה לביצוע סבבים במוסדות מוכרים בחו"ל, אפשריים גם כן, בכפוף לאישור יושב ראש ועדת שנה ד'. את האישור החתום על ידי הגורם הקולט ניתן לסרוק או לצלם ולהעביר במייל למזכירות ביה"ס עבור יו"ר שנה ד' או באופן אלקטרוני ישירות מהגורם האחראי על הסבב ליו"ר שנה ד'. האישור נועד על מנת לוודא את ערכם האקדמי של סבבים אלו ואת ההסכמה של הגורם הקולט את הסטודנט/ית לקבלם, להדריכם ולתת הערכה בסיום הסבב. יו"ר ועדת שנה ד' לא יאשר סבב בחירה אם הבקשה לקבלת האישור נמסרה לאחר המועד. אין צורך באישור מראש מיו"ר ועדת שנה ד' לסבבי בחירה חופשית הכלולים ברשימת הסבבים שאושרה על ידי ועדת הוראה (טבלאות 1 ו-2). סבבי בחירה בספארי בר"ג, בגן החיות התנ"כי יאושרו תמיד, אך הודעה על קיומם ואישור הגורם הקולט צריכה בכ"ז להגיע ליו"ר ועדת שנה ד' 30 יום לפני מועד תחילת הסבב. סבבי בחירה ברפואת חיות משק צריכים להיות מאושרים 30 יום מראש על ידי ד"ר שני שיינין ורק לאחר קבלת אישור ממנה יאושר אוטומטית על ידי יו"ר ועדת שנה ד'.

בסיום סבב בחירה חופשית מחוץ לבית החולים, יש להעביר טופס הערכה מלא על ידי הרופא/ה האחראיים הסבב. את הטופס ניתן למצוא באתר בית הספר. יש לדאוג העברה של ההערכה למזכירות ביה"ס לרפואה וטרינרית ברחובות (עבור עדיאל ברודמן). טופס זה מהווה אישור לביצוע הסבב וגם ישמש לקביעת הציון בו. במידה ולא יועבר הטופס, ייחשב הדבר כאילו לא בוצע הסבב. במקומות בהם יתקבל אישור על ביצוע הסבב אך לא התקבלה הערכה של הסטודנט/ית, יינתן ציון "עבר". טופס האישור וההערכה לסבב בחירה חיצוני יהווה בסיס למילוי הדרישות לבחינות הסיום של שנה ד'. לפיכך, חשוב שכל סטודנט/ית יוודא שטופסי הערכה הגיעו למזכירות ביה"ס. האחריות למסירת טופס מלא וחתום ע"י מרכז הסבב מוטלת על הסטודנט/ית ועליו לדאוג שהגורם הקולט ברוטציה החיצונית יעביר את ההערכה למזכירות בית הספר במועד.

כל סבב קליני הוא קורס באוניברסיטה וככזה חובה על הסטודנט לקבל בו ציון עובר לפחות על מנת שיהיה זכאי לקבלת תואר DVM. כדי  למנוע אי הבנות, כל שינוי \ היעדרות מחלק מהסבב או כולו ללא אישור מראש עלול לגרור כישלון בבלוק. סטודנט שנכשל בבלוק יהיה חייב לחזור עליו במועד אחר אשר יתואם עם ראש ועדת שנה ד' ומרכז הסבב בו הוא נכשל.

 

על הסטודנט לבחור את כל הבלוקים/מבחנים בטבלה 1

 שבועות

טבלה 1

65700

עבודת גמר

 

65833

בחינת גמר רפואה וכירורגיה חיות קטנות

 

65834

בחינת גמר רפואה וכירורגיה סוסים

 

65835

בחינת גמר רפואה וכירורגיה של חיות משק

 

65824

הצגת מקרה

 

65767

בריאות הציבור בלוק שבועיים

2

65786

הרדמה בלוק שבועיים

2

65706

התנסות מעשית בעיקורים וסרוסים בלוק שבוע

1

65794

כירורגיה חיות קטנות בלוק 6 שבועות

6

65764

עופות משק, חזירים וצאן ודגים-בלוק שבועיים

2

65765

פתולוגיה בלוק שבועיים

2

65785

רדיולוגיה בלוק שבועיים

2

65760

רפואה אמבולטורית של חיות משק בלוק שבועיים

2

65761

רפואת וכירורגיה סוסים בלוק 4 שבועות

4

65763

רפואת חיות קטנות בלוק 6 שבועות

6

65790

רפואת חירום בלוק 6 שבועות

6

 

 

 

 

על הסטודנט לבחור בלוק אחד מהרשימה בטבלה 2

  שבועות

טבלה 2

65796

רפואת חיות משק בלוק שבועיים בחירה

2

65797

רפואה וכירורגיה סוסים בלוק שבועיים בחירה

2

65798

רפואת חיות קטנות בלוק שבועיים בחירה

2

65799

כירורגיה חיות קטנות בלוק שבועיים בחירה

2

65806

רפואת חרום בלוק שבועיים בחירה

2

       

 

על הסטודנט לבחור 4 שבועות מהרשימה בטבלה 2 או 3

שבועות 

טבלה 3

65715

אופתלמולוגיה בלוק שבוע

1

65775

אופתלמולוגיה בלוק שבועיים

2

65724

דרמטולוגיה בלוק שבוע

1

65822

דרמטולוגיה בלוק שבועיים

2

65858

טריוגנולוגיה בלוק שבוע (באישור מרכז הבלוק)

1

65807

טריוגנולוגיה בלוק שבועיים

2

65722

נוירולוגיה בלוק שבוע

1

65821

ניורולוגיה בלוק שבועיים (לא מתקיים)

2

65747

קרדיולוגיה בלוק שבוע  (באישור מרכז הבלוק)

1

65841

קרדיולוגיה בלוק שבועיים

2

65741

הרדמה בלוק שבוע בחירה

1

65808

הרדמה בלוק שבועיים בחירה

2

 

65844

נוירולוגיה ואונקולוגיה בלוק משולב שבועיים

2

       

 

על הסטודנט לבחור 7 שבועות מהרשימה בטבלה  2 או 3 או 4

 שבועות

טבלה 4

65707

חטיבת בחירה- שבוע

1

65782

חטיבת בחירה א' - בלוק שבועיים

2

65756

חטיבת בחירה ב' - בלוק שבועיים

2

65762

חטיבת בחירה ג' - בלוק שבועיים

2

65780

החקלאית - חיות משק בלוק שבועיים

2

65768

חיות מעבדה בלוק שבועיים

2

65829

פיקוח על חוק צער בעלי חיים בלוק שבועיים

2

65802

פתולוגיה בלוק שבועיים בחירה

2

65804

רדיולוגיה בלוק שבועיים בחירה

2

65789

רפואה אמבולטורית סוסים בלוק שבועיים

2

65805

רפואת אמבולטורית סוסים בלוק שבועיים מורחב

2

65769

רפואת חיות בר וגני טבע בלוק שבועיים

2

65842

רפואת חיות מחמד בלתי-מתורבתות בלוק שבועיים

2

65801

רפואת עופות בלוק שבועיים בחירה

2

65755

רפואת שיניים בחיות מחמד בלוק שבוע

1

65856

רפואת שיניים בחיות מחמד בלוק שבועיים

2

65849

פיזיותרפיה בחירה שבוע

1

 

65831

בריאות הציבור בחירה שבוע

1

 

65811

כלביות בחירה שבוע

1

 

65778

מרפאה חיות קטנות בלוק שבועיים

2

 

65750

מרפאה חיות קטנות שבוע

1

 

65749

בלוק חו"ל שבועיים

2

 

65788

בלוק חו"ל שבוע

1

 

 

טבלת מקרים שנתית – log book

על הסטודנט למלא טבלת מקרים שנתית אלקטרונית המתארת בקצרה את כל המקרים שהיו באחריותו הישירה במהלך השנה הקלינית ברוטציות אשר מבוצעות בבית החולים וברוטציית חיות משק. הטבלה תהיה מחולקת לפי סבבים ובכל סבב היא תחתם ע"י מרכז הסבב.

בטבלה יופיעו הפרטים הבאים (להלן דוגמא):  יש למלא בקובץ אקסל – לחץ לקבלת תבנית לוגבוק

table

 

*ברוטציות חיצוניות בהיעדר מספר תיק יש למלא מין בעל החיים וכמה שיותר פרטים מזהים.

את טבלת המקרים יש לשמור ולהגיש למרכז הסבב ולעדיאל ברודמן (בסיום כל סבב) על מנת לקבל ציון  ואישור לגשת לבחינות הסיום. 

רישום נוכחות

כל סטודנט צריך לדווח נוכחות בסיום כל בלוק!

יש לדווח נוכחות, חיסורים, חופש, פיצול שנה בסיום כל בלוק בקישורים הבאים:

טופס לדיווח נוכחות, חיסורים, חופש, פיצול שנה

התנהגות מקצועית - כללי לשנה הקלינית

שנה ד' היא שנה קלינית בה מתבצע החיבור בין הידע התיאורטי שנצבר עד כה לבין העבודה הקלינית המעשית בכל אחד מתחומי הרפואה הווטרינרית. בעיני רבים תחשבו כבר בתחילת השנה כעמיתים למקצוע. מקום זה, בו אתם נמצאים בתפר שבין היותכם סטודנטים לבין הפיכתכם לרופאים, מחייב אתכם בכללי התנהגות המתאימים לעמיתים למקצוע. כך במסגרת הסבבים בבית החולים להוראה של האוניברסיטה העברית וכך במסגרת סבבים חיצוניים בחוות\משקים\תחנות הסגר או כל מוסד אחר בו תבקרו במהלך השנה.

בכל אחד מהתחומים אופן הלימוד וההתנסות מעט שונה ולכך יותאמו שעות הפעילות, קוד הלבוש, דרגת המעורבות שלכם בעבודה הקלינית, מידת האחריות שלכם על החייה המטופלת, התוויות של בטיחות ביולוגית ועוד, בהתאם לסבב. הנחיות ייחודיות לכל סבב מופיעות בהמשך המסמך ואתם נדרשים לקרא אותם בעיון ולוודא שאתם נוהגים בדיוק על פי הנאמר בהנחיות לכל סבב.

באופן כללי ובכל הסבבים במהלך שנה ד' סטודנטים יגיעו בלבוש הולם הכולל מכנסים ארוכים, חולצה עם שרוולים (אפשרית חולצה קצרה אך לא גופיה). על הלבוש הזה יתווסף חלוק, אוברול או לבוש חד פעמי בתלות בסבב, בפעילות הנדרשת ובהתוויות בטיחות ביולוגית. יש לעיין בהנחיות הייחודיות לכל סבב על מנת לדעת כיצד על הסטודנט להופיע לכל אחת מהפעילויות בשנה ד'.

שימוש והפצת חומר לימודי

על פי תקנון האוניברסיטה העברית תלמידים רשאים לרשום את דברי מוריהם, ואף להקליט את השעורים, לשימושם האישי, אבל אסור לצלם שיעורים, לרבות הקלטות בוידאו וחל איסור להפיץ רישומים או הקלטות של שיעורים למי שאינו רשום כתלמיד בקורס. בכלל זה חל איסור על הפצת חומר לימודי המוקלט או מצולם במהלך הסבבים הקליניים בשנה ד' בכל דרך שהיא לרבות דרך האינטרנט וברשתות החברתיות.   הפרת הוראות אלה או זכויות יוצרים של מורי בית הספר, בית החולים, אנשי סגל ההוראה בכל הסבבים בשנה ד'  או מדריכים מטעם בית הספר, היא עבירת משמעת. ועדת המשמעת של האוניברסיטה יכולה לקבוע עונשים כמפורט בתקנון המשמעת של האוניברסיטה, לרבות הפסקת הלימודים בבית הספר.

אופן הערכה ומתן ציון – זכאות לתואר DVM

הקריטריונים להערכת סטודנטים בכל סבב הינם:

ידע תיאורטי:  גישה לספרות מקצועית, יישום מעשי רלבנטי ואינטגרציה של הידע לטובת פיענוח המקרה הקליני, יכולת לקיחת היסטוריה רפואית מקיפה, בקיאות בקריאת תוצאות בדיקות אבחוניות (כגון בדיקות מעבדה, צילומי רנטגן ועוד), הבנת המקרה הרפואי והטיפול בו, ויכולת להציג אותו בצורה ברורה ומקצועית.

יכולת טכנית:  בדיקה גופנית, פרוצדורות כירורגיות פשוטות, תפעול מכשור רפואי וכלי מעבדה, טכניקות אספטיות (כולל מתן נוזלים, הזרקות, הכנסת קטטרים וכו').

יחס, יוזמה ואחריות: התנהגות מקצועית אמפטית ואחראית כלפי בעלי החיים ובעליהם. דיוק ועקביות הרישום בתיקים הרפואיים כולל חתימה, התנהגות מקצועית ומכבדת לסגל ההוראה, הסגל הטכני והמנהלי בבית החולים להוראה ומחוצה לו, הקפדה על לבוש בהתאם לקוד הלבוש המופיע בהנחיות לכל סבב ויכולת עבודת צוות.

הערכות של סבבים שמתבצעים בבית החולים להוראה ימסרו ישירות ע"י מרכזי הסבבים לעדיאל ברודמן עד שבועיים מתום הסבב. סטודנט שבחר סבב מחוץ לבית החולים ידאג לספק למרכז הסבב טופס (מופיע באתר) אשר בו ימלא הרופא את הערכתו וימסור למזכירות בית הספר (טופס הערכה באנגלית קיים עבור סטודנטים שמבצעים סבבים בחו"ל).

ציון נדרש

ציון מתחת ל-60 בכל אחד מהסבבים, מחייב חזרה על אותו סבב. ציון מתחת ל 50 ידרוש חזרה על שני סבבים (בנושא בו הסטודנט נכשל). חזרה על סבבים תתבצע במהלך שנה ד' או לאחר סיום שנה לפני תקופת המבחנים. הסטודנטים מתבקשים לזכור שחזרה על סבבים בסוף השנה מקצרת את הזמן שניתן לצורך לימוד למבחני הסיום.

הציון הסופי בשנה ד' יהיה מורכב מציון הממוצע של כל הסבבים ומהמבחן הסופי. על הסטודנט לקבל ציון של לפחות 60 בכל סבב וציון של 65 לפחות במבחני הסיום. סטודנט שלא עומד בדרישות אלו יצטרך לחזור על  השתתפותו בסבב ו\או במבחן, בהתאם לקביעת ועדת השנה.

היעדרויות ושינויים בסדר הסבבים

נוכחות של 100% נדרשת בכל הסבבים בשנה ד'. סטודנט שיודע שעליו להיעדר מפעילות קלינית יודע על כך לשלושה גורמים: מרכז הסבב, מזכירות בית הספר (עדיאל ברודמן) ויו"ר שנה ד' (ד"ר מיכל מזעקי טובי). היעדרות של יומיים ויותר במהלך סבב אחד מחייבת דיווח לראש ועדת שנה ד' ועלולה לגרור חזרה על הסבב. במקרה של היעדרויות של 1-2 ימים בסבב, מרכז הסבב יחליט האם התלמיד צריך להשלים את הימים. במקרים של בלוק של שבוע (במקרים בהם יש אישור לבלוק התמחויות מפוצל), היעדרות של יום אחד מחמשת ימי ההתנסות בסבב עלולה לגרור חזרה על שבוע הסבב. היעדרויות מצטברות של מעל 10% תצריך חזרה על בלוק (על פי החלטה של ועדת הוראה).

במקרה של היעדרות ממושכת (מילואים, מחלה), לאחר סיום ההיעדרות וקבלה של האישורים הנדרשים, תבנה תוכנית השלמה לסטודנט/ית כדי לוודא כי החומר שהוחסר הושלם, מבלי שתהיה פגיעה בסבבים האחרים או בחופש של הסטודנט.

כל שינויי שמבקש סטודנט לבצע בתכנית הסבבים שלו טעון אישור של ועדת הבלוקים ומרכז הסבב. שינויים בסבבים מחוץ לבית החולים טעונים אישור של ועדת השנה ויו"ר ועדת שנה ד'.

אין לבצע כל שינוי בבלוקים ו/או תורנויות ללא תיאום והסכמה של הוועדה הכיתתית.

במידה וסטודנט לא יכול להגיע לתורנות בגלל מקרה חירום, באחריותו הבלעדית לדאוג למחליף מקרב חבריו הסטודנטים, ללא אחריות של ועדת הבלוקים. סטודנט תורן שלא יגיע לתורנות או ילך לפני השעה של סיום התורנות ומבלי שמצא לו מחלף, תהה ההיעדרות שלו על אחריותו הבלעדית ועלולה לגרור כישלון בסבב בו כשל בביצוע התורנות.

זכאות לתואר

תלמיד זכאי לתואר "DVM" בתנאי שהשלים את כל חובותיו האקדמיים עפ"י דרישות ביה”ס: השלים את כל הקורסים בתוכנית הלימודים עם ציון 60 לפחות, הגיש עבודת גמר ועבר בהצלחה את מבחני הסיום של שנה ד' (ציון 65 לפחות).

התלמיד הסדיר את כל חובותיו לאוניברסיטה ולבית החולים (תשלומים, ספרייה, וכד').

התלמיד יפנה אל המזכירות לענייני הוראה של ביה"ס, באמצעות הטופס "בקשה לקביעת זכאות לתואר ".

ציון סופי:

הציון הסופי של מי שסיים חובותיו יורכב מ-3 ציונים:

ציון עבודת גמר                                                   10% מהציון הסופי

ציון ממוצע משוקלל של הקורסים (שנים א'-ג')          60%

ציון משוקלל של קורסי שנה ד'                               30% (ראה/י בהמשך)

                                                

במידה ולא הוגשה עבודת גמר (בשל פטור מאושר), הציון הסופי יורכב מ-2 ציונים:

ציון ממוצע משוקלל של הקורסים (שנים א'-ג')          70%

ציון שנה ד'                                                         30%

                                                                       

הציון המשוקלל של שנה ד' ייקבע לפי 2 מרכיבים: ציוני הסבבים במהלך שנה"ל (35%) וציוני מבחנים (65%). מבחני סיום יתקיימו ב–3 מקצועות: רפואה וכירורגיה של חיות קטנות, רפואה וכירורגיה של סוסים, ורפואת חיות משק. מקצועות נוספים עשויים להתווסף לרשימה או להיגרע ממנה.

המשקל היחסי של כל מבחן בציון הסופי יחושב לפי מספר הסבבים  (כולל סבבי  בחירה) שנלמדו באותו תחום.

סבבים בבית החולים הווטרינרי להוראה

רקע:

בית החולים הווטרינרי הינו עמותה ללא כוונת רווח מיסודה של האוניברסיטה  העברית. בית החולים הוקם על מנת לשמש מקום להוראה קלינית של סטודנטים לרפואה וטרינרית. כדי למלא את תפקידו זה, מועסקים בבית החולים רופאים ומומחים ממגוון רחב מאוד של תחומים במקצוע הווטרינריה, עשרות רבות של טכנאים ווטרינרים מלומדים ומנוסים וצוות מנהלי מסור. כדי לספק את כמות ומגוון המקרים הקליניים הנדרשים לצורך הכשרת סטודנטים לווטרינריה, פותח בית החולים את דלתותיו לקהל הרחב במשך כל ימות השנה, ביום ובלילה. עם השנים, הפך בית החולים להוראה  למרכז הרפואי העיקרי בארץ לטיפול בחיות מחמד ומשמש מרכז להפניות של רופאים פרטיים מרחבי המדינה. הדבר הביא איתו מגוון רחב של מקרים קליניים ופעילות רפואית ענפה בכל ימות השנה אשר מאפשרת לסטודנטים להיחשף כמעט לכל המצבים הרפואיים בהם יתקלו בחייהם המקצועיים, לפחות בתחום של חיות המחמד. עם זאת כמות המקרים מביאה איתה גם מחויבות עבור כל אחד מבעלי החיים אשר מגיע לטיפול. במהלך הסבבים בבית החולים להוראה נחשבים הסטודנטים כחלק מהצוות הרפואי. בהתאם לכך, חלים עליהם כללי ההתנהגות המצופים מאנשי מקצוע בדרגתם.

הלימודים הקליניים בין כתלי בית החולים מתקיימים בדרך של טיפול במקרים תוך כדי עבודת צוות, כאשר בכל צוות לפחות רופא אחד וסטודנט אחד. בדומה לרופא, הסטודנט מצופה לקחת אחריות מלאה על מקרים שבטיפולו, להכיר את המקרה לעומק, להעמיק בלימוד הרקע התיאורטי הקשור לטיפול בו ולדאוג ליישום המלא של הטיפול שנקבע. 

בעלי תפקידים

מנהל בית החולים:           פרופ' אמיר שטיינמן

מנהל אדמיניסטרטיבי:       מר אנדרי יאנק

יו"ר ועדת  שנה ד' – מטעם ועדת הוראה של בית הספר: ד"ר אפרת קלמר

מנהלי מחלקות:

מחלקת סוסים:                                        ד"ר גל קלמר

המחלקה לכירורגיה של חיות קטנות:            פרופ' ג'וש מילגרם 

המחלקה לרפואה פנימית של חיות קטנות:     פרופ' גלעד שגב

מחלקת הדמיה:                                        ד"ר דנה פארי

מחלקת הרדמה:                                       ד"ר אנה אפשטיין

המחלקה לחירום וטיפול נמרץ:                   ד"ר רני מרגלית

מנהלי תחומים:

אונקולוגיה -                                           ד"ר עינת יס

קרדיולוגיה  -                                          ד"ר דני אוהד

נוירולוגיה -                                            ד"ר איתי סרוגו, פרופ' מרב שמיר

אופתלמולוגיה -                                       פרופ' רון עופרי 

פוריות חיות קטנות -                                 ד"ר סמדר טל

דרמטולוגיה:                                           ד"ר רוני קאופמן

תפקידים נוספים:

מנהל מעבדה דיאגנוסטית:                          פרופ' איתמר ארוך

מנהלת בית מרקחת:                                  יוליה גונצרוב

רוקח אחראי בית מרקחת:                          נחום דוד

אחראית טכנאים:                                     סיגל סייסל

אחראי בנק דם:                                        ד"ר ערן סיטון

 

כללי התנהגות בבית החולים

הופעה  וקוד לבוש

במסגרת הסבבים בבית החולים על הסטודנט להקפיד על לבוש הולם כמצוין בתחילת המסמך. מכנסים ארוכים וחולצה עם שרוולים (לא גופיות). בסבבים ברפואה פנימית בחירום ובכל אחת מההתמחויות, מעל לבגדים ילבש הסטודנט חלוק תכלת עם לוגו של בית החולים להוראה ועליו תג שם עם תמונה.

בסבבים ברפואה וכירורגיה של סוסים, מכנסים ארוכים, חולצה של מחלקת סוסים, תג זיהוי עם שם ותמונה ונעלים גבוהות. במהלך הסבבים בכירורגיה, בימי ניתוחים ילבש הסטודנט בגדי חדר ניתוח ועליהם חלוק תכלת עם תג שם, אותו יסיר עם כניסתו לחדר ניתוח.עם כניסה למחלקת כירורגיה יש לשים כיסוי נעליים ולהוריד אותם ביציאה ממזדרון המחלקה. בימי קבלת מקרים ילבש הסטודנט על בגדיו חלוק תכלת ועליו תג שם כנהוג בסבבים של מחלקת רפואה פנימית.  (אין ללכת עם כיסויי נעליים מחוץ לכירורגיה!)  

סדר וניקיון

כדי לשמור על הסדר והניקיון במתחם בית החולים וכדי להימנע מפגיעה בעקרונות בטיחות ביולוגית בסיסיים. אין להכניס בעלי חיים פרטיים לבית-החולים. כמו כן, הכנסה של בעל חיים שנאסף ברחוב מותנית באישור מנהל בית החולים או הרופא האחראי בחירום (בשעות הלילה).

אין לאפשר ללקוחות או לאורחים שאינם מקרב הסגל של בית החולים, להסתובב בשטח בית החולים, מעבר לחדר הקבלה, ולשטח המותר בהתאם לסימונים על הרצפות ולהנחיות הכתובות. הטכנאים עושים מאמצים גדולים לשמור על המקום נקי ומסודר; אנא, עזרו להם! נא הקפידו על עבודה נקייה ומסודרת. בסיום פעולה כלשהי הקפידו לנקות את המשטח עליו עבדתם ואת הציוד שהשתמשתם בו ולהחזיר את הציוד למקומו. השתדלו לחסוך בציוד ותרופות ככל הניתן. נא לעדכן את הטכנאים במידה ונתקלתם בציוד לא תקין או מחסור בחומרים מתכלים.

שירותים לרווחת הסטודנטים

חדרי מנוחה וחדר אוכל

בקומה השנייה של אגף חיות קטנות של בית החולים ישנו חדר סטודנטים ובו לוקרים לציוד, מקררים, מיחמים להכנת קפה, טוסטר ומיקרו לחימום מזון שהובא מהבית. המתחם הוא שלכם ולשימושכם. במידה ונתקלתם בתקלה של אחד המכשירים אנא ידעו את מר אנדרי יאנק.

בקומה השנייה של אגף הסוסים, ישנם חדרי מנוחה \ שינה של סטודנטים. סטודנט שסיים את יום הפעילות בבית החולים ומרגיש עייף מכדי לנהוג בבטחה לביתו או שאין ברשותו רכב ועליו להמתין לשעה בה יש תחבורה ציבורית, מוזמן לעשות שימוש בחדרי שינה אלו. החדרים עוברים שיפוץ ושדרוג אחת לכמה שנים. עם זאת, במידה ומצאתם בהם תקלה אם פגם, אנא דווחו להנהלת בית החולים על מנת שתטפל בתקלה. 

ספריה וחדרי מחשבים

בקומה השנייה של בית החולים ממוקמת ספריה וחדר מחשבים הפתוחים לשימוש הסטודנטים.

כל סטודנט שנה ד' רשאי לעשות שימוש הולם בספריה, במאגרי המידע ומחשבי הסטודנטים כנהוג במוסדות האוניברסיטה.

במידה ונתקלתם בתקלה בתחום המחשבים נא לפנות לאיש המחשבים של בית החולים מר אבגני גולדונר בטלפון 054-8820586.

כל המידע על הספרייה ניתן למצוא בלינק הבא:

http://www.agri.huji.ac.il/library/inform.htm#hours

לשאלות ובירורים נוספים בנוגע לספריה ניתן לפנות לספריה בטלפון  08-9489269

קפטריה

במתחם בית החולים מופעלת קפטריה פרטית. שעות הפעילות - 16.30-8.00.

בנוסף קיימים מתקנים לרכישת חטיפים ושתיה קרה ופינות להכנת שתיה חמה מפוזרות במספר מקומות ברחבי בית החולים. סטודנטים רשאים לעשות שימוש בכל אלה.

העישון אסור בכל חלקי בית החולים למעט פינת העישון סמוך לקיר המערבי במסדרון שבין כירורגיה למחלקת סוסים וכן על שולחנות האוכל בחצר מול הכניסה לקפיטריה.

התיק הרפואי

התיק הרפואי של בעל החיים החולה הוא מסמך פנימי חשוב בעל משמעות רפואית עצומה ובמקרים מסוימים מקבל גם משמעות משפטית. נא למלא את התיק הרפואי בדייקנות.  אנשי הצוות והסטודנטים הינם היחידים המורשים לעיין בו. המידע שבתוכו הנו לצרכים פנימיים של המוסד בלבד. כל מידע המוצא ממנו ייעשה באישור הרופא האחראי בלבד. מסירת תיקים רפואיים למשרד הקבלה יעשה ע"י אנשי הצוות והסטודנטים ולא דרך הבעלים.

סדר היום בבית-החולים

יום הלימודים של סטודנט יחל לכל המאוחר בשעה 07:30 בבוקר ויסתיים עם סיום הטיפולים והעברת המקרים (לא יאוחר מ-18:00). על הסטודנט להגיע מספיק מוקדם כדי שכל המקרים שבאחריותו יזכו לבדיקה ולטיפול כנדרש. כמו כן על הסטודנט להכיר את המקרים שבאחריותו באופן מלא ומעמיק ולהיות מוכן להציג אותם במסגרת ישיבת הבוקר ואף לענות על שאלות בנוגע למצבם ולאופן הטיפול בהם.

במהלך הסבבים הקליניים הסטודנט הוא חלק מהצוות המטפל במקרים, ולכן לא יעזוב סטודנט את בית החולים ללא שידע וקיבל אישור מהרופא האחראי איתו על המקרים שבטיפולו או מנהל המחלקה בה מתקיים הסבב שלו. סדרי לימוד יחודיים לכל מחלקה מפורטים בפסקה שמתארת כל סבב בנפרד. אנא הקפידו לקרא את ההנחיות לפני תחילת כל סבב.

  • שעות קבלת הקהל בביה"ח - ימים א'-ה', בשעות 09:00-16:00.
  • מקרים חירום מתקבלים 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. 
 

בטיחות ביולוגית והנחיות בטיחות כלליות

הנחיות בטיחות ביולוגית

בבית החולים קיימת סכנה של העברת מחלות בין בעלי חיים, העברת מחלות בין אנשים לבעלי חיים ובין בעלי חיים לאנשים. על מנת להקטין את הסיכון חשוב להקפיד על הפרדה, סדר וניקיון בעבודה. כל סטודנט אחראי על הניקיון של גופו, הציוד האישי שלו, הבגדים שלו, בעלי החיים שבטיפולו, סביבת הטיפול וסביבת האשפוז שבהן הוא עובד. יש להקפיד לשטוף ידיים לאחר כל טיפול בבעל חיים ולפני המגע עם ציוד ובעלי חיים אחרים. אין לאכול ולשתות באזורי הטיפול והאשפוז. יש להקפיד על שימוש באמצעי הבידוד והמיגון הנדרשים, על פי פירוט דרגות סיכון בטיחות ביולוגית, המופיעים בפרוטוקול הבטיחות הביולוגית ובפוסטרים התלויים בכל המחלקות. עותק אלקטרוני של הפרוטוקול נשלח לכל הסטודנטים ועותק מודפס קיים בכל מחלקה.  בכל מחלקה יש לקבל מהצוות הסבר על כללי ההיגיינה הספציפיים, כללי העבודה הנאותים והנחיות פרטניות לגבי כל מטופל ודרגת הסיכון אליה הוא שייך.

כל סטודנט חייב להיות מחוסן כנגד כלבת בחיסון עדכני באחריות הסטודנט.

השתתפות בבלוקים השונים במהלך הריון היא לשיקולה של הסטודנטית, בהתיעצות עם הרופא המטפל בה.

הוראות התנהגות במקרי שריפה, פציעה וחפץ חשוד

למד מראש את מיקום מפסקי החרום וברזי הגז.

שריפה:

הרחק את כל האנשים ובעלי החיים מאזור השריפה. אם אדם בוער, יש לעטפו בשמיכת מגן הנמצאת בארגזי עזרה ראשונה במסדרונות או בכל כיסוי אחר ולכבות את האש בצורה זו. נתק מפסקי חשמל חירום הנמצאים ביציאת חירום ונתק ברזי גז הנמצאים במסדרון. פעל לכיבוי השריפה ע"י הפעלת ציוד הכיבוי התקני המצוי בקרבת מקום. אין להתיז מים על אביזרי חשמל כלשהם. דווח מיידית למנהל האדמיניסטרטיבי, למנהל בית-החולים, או לשומר, הזעק מכבי אש עירוניים - טלפון:  9642222 03 או מוקד 102.

תאונת עבודה:

הגש עזרה ראשונה - העזר לשם כך בציוד לשעת חירום המצוי במסדרון.

דווח מיידית למנהל האדמיניסטרטיבי, למנהל בית-החולים, או לשומר.

אם הנפגע מסוגל להתהלך והדבר אינו מסכן אותו, ניתן להפנותו לחדר מיון בבית- החולים "אסף הרופא".

במקרה של הרעלה, ניתן לקבל מידע רפואי ראשונה בטלפון -  04-8529205.

מקרה נשיכה

בכל מקרה של נשיכה יש לשטוף את הפצע במים וסבון, לחטא מיד את האזור, לדווח להנהלה ולממונה על בטיחות ביולוגית ובהתאם לצורך לפנות לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, יש לוודא את הסטטוס החיסוני של בעל החיים הנושך ולדווח ללשכת הבריאות המחוזית.

חפץ חשוד:    

הרחק אנשים מקרבת החפץ החשוד.

הודע מיידית למנהל האדמיניסטרטיבי, למנהל בית-החולים, או לשומר. הזעק את משטרת ישראל בטלפון  100 / 03-9689444

ביטוח

כל סטודנט מבוטח בביטוח הכשרה מקצועית בביטוח הלאומי. ביטוח צד ג' (אחריות מקצועית) קיים במסגרת ביה"ח, והוא מופעל על הסטודנטים בדומה לרופאי